reporter-logo inbusiness-news-logo omada-logo

Λιζέτα Νικολάου: Από σεκόντο στον Διονυσίου, πρώτη φωνή στα τραγούδια του Μαρκόπουλου

Διακριτική και φίνα ως προσωπικότητα, ερμηνεύτρια όμως με δυναμική και δυνατότητες που ζήλεψαν και θαύμασαν πολλές από τις τραγουδίστριες του 70’ και του 80’ και ενέπνευσαν τον σπουδαίο Γιάννη Μαρκόπουλο να γράψει τραγούδια αποκλειστικά για την φωνή της.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Όλα τα νέα των celebrities με ένα κλικ στο #CelebrityNewsCyprus

Ο συνθέτης μαζί με τον Στράτο Διονυσίου υπήρξαν οι βασικότεροι σταθμοί της καλλιτεχνικής ζωής της Λιζέτας Νικολάου, η οποία έφυγε σήμερα το πρωί από την ζωή σε ηλικία 72 ετών δυο μήνες ακριβώς μετά τον Γιάννη Μαρκόπουλο.

Για τους δυο σημαντικούς καλλιτεχνικά άνδρες της ζωής της η Λιζέτα Νικολάου είχε μιλήσει σε παλαιότερη συνέντευξη της στο Offline Post, όπου είχε αποκαλύψει και τις τελευταίες ώρες της ζωής του Στράτου Διονυσίου, με τον οποίο διατηρούσε για χρόνια εξαιρετικές σχέσεις:

Θυμάστε πότε γνωριστήκατε με τον Στράτο Διονυσίου;

Ναι, φυσικά. Από την εταιρεία που ήμουν τότε, την Columbia, με έστειλαν να κάνω ακρόαση στα Παλιά Δειλινά, για να επιλέξουν και να πάρουν κάποιες νέες τραγουδίστριες, μια–δύο, που χρειαζόντουσαν. Οπότε με προσέλαβαν εκεί, σε ένα σχήμα που αποτελούταν από μεγάλα ονόματα. Ήταν ο Στράτος Διονυσίου, ο Γιώργος Νταλάρας, η Χαρούλα Αλεξίου, ο Γιάννης Πάριος κι έτσι εγώ συμπλήρωνα το πρόγραμμα κι έκανα και δεύτερες φωνές. Ο Στράτος τότε δεν είχε δεύτερη φωνή και, καθώς του ήταν απαραίτητη η δεύτερη φωνή, αφού την ήθελε δυνατά δίπλα του, ξεκίνησε η συνεργασία. Οπότε μετά την πρώτη συνεργασία και την πρώτη σεζόν, παρέμεινα εγώ με τον Στράτο και ήμουν η δεύτερη φωνή του για αρκετά χρόνια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Απέραντη θλίψη... Έφυγε από τη ζωή η σπουδαία τραγουδίστρια Λιζέτα Νικολάου

Πώς αντέδρασε ο Στράτος, όταν έπρεπε να συνεργαστείτε με τον Μαρκόπουλο;

Στα μέσα της δεκαετίας του ’70, ο Στράτος έτυχε να έχει μία παύση. Εγώ ακολούθως πήγα στην εταιρεία και ρώτησα, τι θα κάνω, και έτσι προέκυψε η συνεργασία με τον Γιάννη Μαρκόπουλο. Θέλω, ωστόσο, να πω, ότι όσο ήμουν με τον Στράτο πηγαίναμε παντού μαζί. Στην κλειστή του ομάδα συμμετείχε ο Τάκης Σούκας και ο σολίστας του μπουζουκιού, Γιάννης Μωραΐτης. Μάλιστα, ο Σούκας μού είχε γράψει και δύο μικρά σαρανταπεντάρια. Παράλληλα, εκείνο το διάστημα, στα 1974, κάναμε με τον Στράτο τη «Φιλόδοξη Γυναίκα», σε μουσική Γιώργου Κατσαρού και στίχους Πυθαγόρα.

Πώς προέκυψε το σχήμα «Στράτος Διονυσίου–Λιζέτα Νικολάου» στο Στράτος;

Μετά, στα τέλη του ’80, ήθελε μια κοπέλα δίπλα του, οπότε εγώ ήμουν έτοιμη και δουλέψαμε πάρα πολύ ωραία μαζί. Το ‘90 ήταν η τελευταία σεζόν που δουλέψαμε, πριν φύγει. Θέλαμε μόλις τρεις μέρες, για να κλείσει η σεζόν.

Ο Στράτος δεν πρόσεχε, δεν έδινε σημασία στους γιατρούς, πονούσε κάπου εκεί προς την κοιλιά του. Αρκετό διάστημα παραπονιόταν. Σε ένα ρεπό, μάλιστα, που είχε ανέβει στη Θεσσαλονίκη, μου έλεγε για πόνους στη μέση του. Όταν επέστρεψε στην Αθήνα, για να συνεχίσουμε τη δουλειά, του πρότεινα να πάμε σε γιατρό, αλλά πάλι δεν ήθελε, δεν έδινε σημασία. Χαιρετηθήκαμε εκείνο το βράδυ στις Στήλες του Ολυμπίου Διός και την άλλη μέρα, δυστυχώς μας έφυγε… Ο θάνατός του ήταν από ανεύρυσμα κοιλιακής αορτής. Ήταν ιδιαίτερα σοκαριστικό, καθώς, πέραν της χρόνιας συνεργασίας, κάναμε παρέα, βγαίναμε έξω και είμαστε όλοι μαζί.

Η Λιζέτα Νικολάου ήταν μάλιστα από τους τελευταίους συνεργάτες του Στράτου Διονυσίου που τον είδαν ζωντανό λίγο πριν φύγει από την ζωή τον Μάϊο του 1990.

«Το τελευταίο βράδυ, επειδή τρώγαμε όλοι μαζί παρεΐτσα, πριν βγούμε να τραγουδήσουμε, ο Στράτος είχε στο μαγνητοφωνάκι του τον τελευταίο δίσκο που έκανε ως πριν λίγες ώρες. Μας έβαζε τα τραγούδια και μας έλεγε «άκου κι αυτό, άκου κι εκείνο», ταυτοχρόνως όμως έπιανε την κοιλιά του, γιατί πονούσε. Του λέω: «Τι κάνεις εκεί πέρα; Πονάς, να πάμε σε κάποιον γιατρό»; Μου απαντούσε σθεναρά: «Όχι, όχι»! Αυτές, μαζί με το πάλκο, ήταν οι τελευταίες στιγμές, που θυμάμαι μαζί του.

Ήταν ένας ερμηνευτής που είχε μεγάλο πάθος με το τραγούδι κι ένα ταλέντο, ό,τι τραγούδια τού έδιναν να ξέρει ποια τραγούδια να διαλέξει για τον εαυτό του. Αυτό είναι σημαντικό κατόρθωμα, καθώς τα έλεγε άμεσα, με τον τρόπο του, όπως μόνον εκείνος ήξερε».

;